60x60 Dance Toronto

There we go, my first "glamourous" reportage on my own in Toronto.

ReActive Dance
I have to say that I'm perfectly happy to take pictures of different events, but I've always had a crush for dance shows. So when Rhanda Jones, choreographer of ReActive Dance Theatre, told me that I could come during their dress rehearsal to take a few pictures, it took me literally 2 seconds to jump and say "YesI'llbethere".

This is how I found myself in a theatre I've never put a foot in before, called Al Green Theatre, which is not difficult knowing I've been living in Toronto for 3 weeks only, surrounded by every kind of dancers.

For those onces who have never heard of "60x60" shows before (just like me yesterday), let me explain the original concept : during 60 minutes, 60 dance companies have to present a routine which lasts 1 minute maximum. They all have a piece of the main music, that means that all of the routines have to follow each other up perfectly. Perfect way to not be bored for every novice like me in a modern dance show (yeah, you know, thoses one who have to keep an extremely open-mind in front of a modern dance performance).

It also means that, as an artist, you can turn happily crazy with all of theses different atmospheres every 60 seconds. Which could be a total blast. That's what it was.

 Traduction pour mes amis Français 
 (et ma maman) 

Nous y voilà, mon premier reportage en solo à Toronto.

Même si je dois dire que je suis parfaitement comblée de photographier des événements divers et variés, j'ai toujours eu un coup de coeur pour la prise de vue de spectacle de danse. C'est pourquoi, quand Rhanda Jones, chorégraphe de la compagnie ReActive m'a annoncé que je pouvais venir pour leur répétition générale pour faire quelques photos, je me suis jetée sur l'occasion.
C'est ainsi que je me suis retrouvée dans un théâtre où je n'avais jamais mis les pieds avant, ce qui en soit n'est pas compliqué, sachant que j'habite à Toronto depuis 3 semaines, entourée de danseurs toutes catégories.
Pour ceux qui ne connaissent pas le concept du "60x60", (tout comme moi hier) laissez moi vous l'expliquer : pendant 60 minutes, 60 compagnies de danse vont présenter une chorégraphie d'1 minutes chacune. Ils ont tous un bout de musique ce qui signifie que les chorés doivent s'enchainer parfaitement. Bonne façon de ne pas s'ennuyer, surtout pour moi, novice de danse contemporaine (oui, vous savez, ce genre de danse pour lequel on doit être trèèès ouvert d'esprit).

Cela veut aussi dire, si vous êtes un artiste (ou pas), vous pouvez joyeusement devenir fou face à toutes ces différentes atmosphères qui défilent toutes les 60 secondes. Et vous pouvez prendre votre pied. Ce que j'ai fait.

Contact :
- Rhanda Jones & Amanda Pye : lovely choreographers and founders of ReActive Dance Theatre, through their facebook page.
- Al Green Theatre : Bloor & Spadina
- Me, myself and I through my website, if by any chance any dancers would like to have those pictures, feel free to contact me.

0 comments:

Post a Comment

 

Popular Posts

Instagram

Mailing List

Let's Tweet!

Join me on Facebook!

Meet The Author