Publication baby !

Hello there !

A week ago I had the opportunity to work with Thibault, French journalist who is actually working for the "Agence France Press" (French press agency basically).
We went to the Toronto Comic Arts Festival where he managed to set up an interview with Boulet, a French cartoonist. I got lucky, because he needed a couple of pictures with this interview. This is how I come in !

After a couple of days, we had the nice surprise that not only has Thibault's article been published and translated in several languages but one of my picture has also been chosen ! See below a couple of newspapers, especially "Le Parisien". It was also really nice to see that in a newspaper from Québec !


Traduction en Français

Il y a une semaine, j'ai eu l'opportunité de travailler avec Thibault, journaliste de l'AFP . Nous sommes allés au Festival de la BD de Toronto, où Thibault avait réussi à organiser une interview avec Boulet, un dessinateur français. J'ai été plutôt chanceuse car il avait besoin de quelques photos pour accompagner l'interview. C'est donc comme ça que j'entre en scène !

Après quelques jours, nous avons eu la bonne surprise de voir que l'article a été non seulement publié et traduit en plusieurs langues mais en plus avec une de mes photos ! Ci-dessus une capture du Parisien. Ça fait aussi plaisir de voir ma photo (créditée) dans un journal Québecois :)

Contact :
Journalist : Thibault Jourdan
Photographer : Juliette Capdevielle - askme@juliettecapdevielle.com






2 comments:

 

Popular Posts

Instagram

Mailing List

Let's Tweet!

Join me on Facebook!

Meet The Author